Pagina's

maandag 14 december 2015

Paarse glittercombinatie

Ik ben gek op glittercombinaties, vooral als ze onverwacht mooi uitpakken. Vandaag deel ik mijn ervaringen met zowel een crème- als glitterlak van Kiko. Ik kan alvast verklappen dat ik erg enthousiast ben!

Glitters geven een mooi, glinsterend effect aan je nagels. Dat maakt ze net even leuker om naar te kijken dan alleen een kleurlak. Ik had al een tijdje geen paars meer gebruikt, dus besloot ik om weer eens voor die kleur te kiezen. Toen ik er eenmaal een had gekozen van Kiko, viel mijn oog op een glitterlak van hetzelfde merk. Ik vermoedde dat die er goed bij zou passen en besloot om het gewoon uit te proberen. Hieronder zie je ze; het gaat om '332 Dark Violet' en '261 Sparkle Touch Pearly Amethyst'.


Zoals altijd begon ik met een basecoat, waarna ik de eerste laag van 'Dark Violet' aanbracht. Ik was meteen onder de indruk. Wat lakte deze fijn en wat een mooie glans! Er vielen wel nog wat gaten in, maar ik had er alle vertrouwen in dat een tweede laagje die zou verhelpen.


Ik bleek daarin gelijk te hebben: het tweede laagje zorgde voor een perfecte dekking. Wauw!


Over deze nagellak ben ik erg positief: het resultaat was egaal, glanzend en prima dekkend. De platte, recht afgesneden kwast waaierde mooi uit op de nagel, waardoor ik heel netjes langs mijn nagelriemen kon lakken. 

Vervolgens bracht ik een laagje van de glitterlak aan. Ik test zulke combinaties vaak eerst op een nagelwiel om na te gaan of het wel mooi zal zijn. Deze keer besloot ik me te laten verrassen. Dat pakte heel goed uit!



Het enige nadeel was dat de glitters vrij lastig op beeld vast te leggen waren. De close-up hieronder laat het beste de verschillende kleuren zien: van roze tot blauw tot vanuit sommige hoeken zelfs bronsachtig. 


Het beste aan deze glitters vond ik dat ze de basiskleur intact lieten. Vaak is het zo dat een glitterlak de basiskleur gaat overheersen, maar bij deze fijne glitters was dat niet het geval. Dat gaf een mooi subtiel resultaat.

Ook over de houdbaarheid ben ik bijzonder goed te spreken. Deze combinatie is namelijk maar liefst dertien dagen blijven zitten op mijn nagels! Hieronder zie je hoe mijn handen er na die dertien dagen uitzagen. 


Links had ik alleen wat tipwear en een kleine chip op mijn wijsvinger. Rechts had ik een paar kleine chips en tipwear. Ik ben rechts, dus vandaar dat die hand net wat meer is aangedaan. Alleen de uitgroei begon ik storend te vinden.


Eigenlijk had het nog wel een paar dagen kunnen blijven zitten, maar na bijna twee weken had ik echt zin om weer iets nieuws met mijn nagels te doen!

'332 Dark Violet' en '261 Sparkle Touch Pearly Amethyst' van Kiko kocht ik bij de Kiko-winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten