Pagina's

maandag 11 januari 2016

Mijn favoriete nagellakremovers

In de afgelopen jaren heb ik veel verschillende nagellakremovers gehad. Inmiddels heb ik een aantal favorieten. Deze laat ik je vandaag zien en ik vertel je welke soort ik voor welke nagellak gebruik.


Er zijn drie removers die ik het liefste gebruik. Ik begin met de 'Nail & -Glue Remover' van Kruidvat. Deze is eigenlijk bedoeld om kunstnagels, nagellijm en gelnagellak te verwijderen, maar ik ben erachter gekomen dat deze perfect is om glitternagellak van je nagels af te krijgen. Glitternagellak is hardnekkig spul, waarop je met een normale nagellakverwijderaar vaak een tijdje moet boenen. Met deze remover gaan glitters er even snel af als normale lak. Wat een uitvinding!

Het nadeel ervan is dat het een acetonformule is. Dat droogt je nagels erg uit. Het is dan ook noodzakelijk om na afloop je handen goed te wassen met een verzorgende zeep en/of een handcrème te gebruiken. Maar dat heb ik graag over voor een remover die zo goed glitters verwijdert!



Mijn tweede favoriet is een nagellakremover van Essence. Deze gebruik ik om crèmelakken en lak met een shimmer of fijne glitters van mijn nagels af te krijgen. Het is een simpele remover die prima z'n werk doet. Ik vind vooral de geur fijn: ik weet niet of het nu echt naar kokos en papaya ruikt (zoals op de verpakking staat), maar in ieder geval ruikt het veel beter dan een normale nagellakverwijderaar. Deze is ook op basis van aceton, maar mijn ervaring is dat deze een stuk minder uitdrogend is dan de 'Nail & -Glue Remover' van Kruidvat.



Overigens gebruik ik de Essence-remover niet uit de originele fles, maar ik giet het over in een pompflacon. Ik vind zo'n pomp namelijk veel handiger dan steeds een fles ondersteboven houden op een wattenschijfje. Het werkt heel simpel: gewoon een watje op de pomp leggen en een paar keer pompen.


De derde favoriet uit dit rijtje is er weer een van Kruidvat: de 'Quick & Easy Remover'. Deze is anders dan de vorige twee, want je hebt er geen watjes voor nodig. Er zit een spons met een gaatje in, waar je steeds een vinger insteekt en ronddraait of op en neer beweegt. De spons is helemaal doordrenkt met remover, waardoor de lak snel van je nagels is. Deze is een stuk milder dan de andere twee. Er zit namelijk geen aceton in, maar wel een verzorgende olie. Ik hou er altijd zachte, verzorgde vingers aan over.



Ik gebruik deze eigenlijk altijd als ik geen zin heb in gedoe met wattenschijfjes. Ik vind de 'Quick & Easy Remover' alleen geschikt voor crèmelakken. Als je er glitters mee weghaalt, blijven die namelijk in de spons hangen. Als je 'm de keren daarna weer gebruikt, dan zitten je handen onder de glitters van de vorige keer. Dat is wel een nadeel van deze remover: alles wat je er ooit mee weggehaald hebt, blijft erin zitten. Op een gegeven moment gebeurt het dat je vingers er veel smeriger uitkomen dan ze erin gingen: dan weet je dat het tijd is om het potje weg te gooien.


Als laatste nog een tip om kleine foutjes tijdens het lakken weg te boenen. De 'Nail Polish Corrector Pen' van Essence vind ik daar het fijnst voor. Zoals je ziet, heeft deze pen een handig, stevig puntje waarmee je heel precies de lak rondom je nagels kunt weghalen. Dit kan natuurlijk ook met een wattenstaafje gedrenkt in remover, maar mijn ervaring is dat dat best wel pluist en minder precies werkt.

De nagellakremovers, pompflacon en 'Nail Polish Corrector Pen' zijn te koop bij Kruidvat.

1 opmerking:

  1. Laat ik nou net op zoek zijn naar nagellakremovers, dus deze blogpost komt precies op het juiste moment. Ik denk dat ik maar eens langs de Kruidvat ga :)

    BeantwoordenVerwijderen