Pagina's

maandag 18 januari 2016

NagellakHerinnering: Diploma-uitreiking

Inmiddels ben ik al jaren met nagellak bezig. Bepaalde lakken en creaties zijn daardoor niet meer alleen iets moois, maar ook iets waar herinneringen aan vastzitten. Vanaf nu deel ik in deze rubriek mijn nagellakherinneringen. Vandaag begin ik met de twee creaties die ik maakte voor mijn diploma-uitreiking, die afgelopen oktober plaatsvond. 


Ongeveer twee weken voor de uitreiking kregen we voor de allerlaatste keer een opdracht met een deadline. Deze opdracht hield in dat je op de uitreiking kort moest vertellen wat je vanuit de master mee zou nemen naar de toekomst, aan de hand van een beeldmetafoor (een plaatje dat een bepaalde boodschap uitbeeldt). 

Na lang nadenken besloot ik dat ik de allerbelangrijkste les zou uitbeelden, namelijk dat de balans tussen studie/ werk en vrije tijd goed moet zijn. De master was erg druk, waardoor ik op sommige momenten alles opofferde en alleen nog maar met mijn studie bezig was. Dat brak me natuurlijk compleet op, waaruit ik deze les heb getrokken. Hoe ik dat uitbeeldde, laat ik je hieronder zien.


Om de opdracht een persoonlijk tintje te geven, besloot ik om de boodschap met nagellak uit te beelden. Ik begon met drie laagjes van 'Angel With A Leadfoot' van OPI. Ik vond dit een prima witte nagellak. Vervolgens knipte ik kleine stukjes uit een krant en doordrenkte deze met de 'Paper Print Transfer Solution' van Essence. Deze lak is bedoeld om de inkt van krantenletters over te brengen op je nagels.

Helaas mislukte dat totaal. Er kwamen alleen wat zwarte puntjes op mijn nagels. Deze lak van Essence is dus absoluut geen aanrader. Maar goed, ik wilde alsnog kranten-letters op mijn nagels. Op internet las ik dat dat ook met deodorant kon, omdat daar veel alcohol in zit. Dat werkte gelukkig wel!


Ik was erg blij met het resultaat, want de letters zaten er goed en duidelijk op.


De foto hierboven heb ik gepresenteerd op de uitreiking. De krantenletters en de pen beelden studie/ werk uit; ik studeerde namelijk Journalistiek. De nagelcreatie staat symbool voor vrije tijd, omdat ik dan het liefst met nagellak bezig ben. Op deze foto zijn die twee met elkaar verweven, wat dan weer een mooie uiting van balans is. 

Op de dag zelf droeg ik een andere creatie, namelijk een glittercombinatie die paste bij de jurk die ik aanhad.


Daarvoor ging ik aan de slag met de zilveren 'Birthday Babe' van OPI en de aquagroene glitterlak '10 Glorious Aquarius' van Essence. Ik weet niet meer hoeveel laagjes van de zilveren lak ik heb aangebracht. Ik herinner me alleen nog dat deze wat streperig was, maar dat kon ik goed verbloemen met de glitters die er overheen gingen. De glitterlak is, zoals je kunt zien aan de inhoud van het flesje, favoriet bij mij. Ik vind de kleur erg mooi!



Ik vond het glinsterende resultaat heel feestelijk en daardoor helemaal geschikt voor deze gelegenheid. Ik heb erg genoten van de diploma-uitreiking. Ik voelde me in het zonnetje gezet, waar ik bij deze nagelcreaties altijd aan zal terugdenken. Als afsluiter laat ik je nog een foto zien van mij en mijn vriend Karel op deze mooie dag!


'Angel With A Leadfoot' en 'Birthday Babe' van OPI kocht ik bij Big Bazar; 'Paper Print Transfer Solution' en '10 Glorious Aquarius' van Essence bij Kruidvat.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om ook de verhalen erachter te lezen zeg! Het zijn ook hele mooie nagelarts geworden :D

    BeantwoordenVerwijderen