Pagina's

maandag 25 januari 2016

Winterse creatie

Met al het winterweer van de afgelopen week vond ik het de hoogste tijd voor een winterse creatie. Vol goede moed ging ik aan de slag met een paar lakken uit de Winter? Wonderful!-collectie van Essence, maar dat ging een stuk moeizamer dan ik verwachtte. Hoe dat precies ging en hoe ik deze creatie maakte, vertel ik je vandaag.

Toen ik de lakken uit de Winter? Wonderful!-collectie eenmaal gescoord had, kon ik niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Het zijn zulke mooie, lichte winterkleuren. Ik koos de lichtblauwe kleur, '02 The Semi Matt' en de ijzige glittertopcoat '01 A Winter's Tale' om als eerste te gebruiken.


Als eerste bracht ik een laagje van '02 The Semi Matt' aan. Meteen merkte ik dat dit totaal geen fijne lak was: de substantie was dik en niet egaal te krijgen. Het lakte erg onprettig, wat je terugziet op de nagels.


Ik hoopte dat het beter zou gaan als ik nog een wat dikkere laag zou aanbrengen. Misschien zou het dan egaler worden, zonder die rare gaten. Ik deed mijn best, maar kreeg de lak alsnog niet mooi op mijn nagels. Wel was het resultaat nu dekkend.


Omdat ik het toch graag mooier wilde hebben, besloot ik alvast een laagje topcoat te gebruiken. Normaal maakt dat elke lak egaal, maar deze keer bleef de streperigheid aanwezig, zoals je hieronder ziet. Alleen het matte effect was weg.


Nee, ik ben totaal niet te spreken over deze lak. Hoewel de dekking en kwast in orde waren, maakte de dikke substantie het vrijwel onmogelijk om deze lak fatsoenlijk op m'n nagels te krijgen. Ik zou 'm dan ook niet aanraden.

Om de creatie winters te maken, ging ik aan de slag met de ijzige topcoat en met wat nagelstickers die ik nog had liggen. Deze komen uit een kerstsetje, maar de meeste plaatjes zijn meer winters dan kerstig.


Het leek me mooi om de ijzige topcoat af te wisselen met de ijsberen en pinguïns uit dit setje. Nadat ik mijn nagels een uur had laten drogen, begon ik met de stickers. Ik bracht deze aan met een pincet, zodat ik ze precies goed kon plaatsen. De stickers waren een beetje vreemd: ze plakten niet zo goed. Bovendien krulden een paar keer de randjes om, nadat ik er een topcoat overheen had aangebracht. Helaas viel de kwaliteit dus tegen.

Vervolgens lakte ik '01 A Winter's Tale' op de nagels waar geen sticker op zat. En wederom: wat een helse substantie! Ik kan geen betere vergelijking bedenken dan met snot; de lak was slijmerig en slierterig. Ook deze was daardoor vreselijk om aan te brengen. Uiteindelijk heb ik er twee laagjes van aangebracht. Het lukte me toch om het geheel egaal te krijgen met nog twee lagen topcoat over al mijn nagels.


Op de foto hieronder kun je duidelijk het omgekrulde randje van de ijsbeer zien.



Ondanks alle strubbelingen tijdens het lakken, vond ik het eindresultaat toch leuk. Ik vind de combinatie van de stickers en glitters geslaagd. Door de lichte kleuren ontstaat een vrolijk winters effect. De glittertopcoat heeft bovendien een prachtige glans, die een bronsachtige, blauwgroene, doorzichtige gloed heeft, heel bijzonder! Wel viel de ijsbeer een beetje weg op de lichtblauwe kleur.

Ik draag deze creatie nu zes dagen en het zit er nog bijna perfect op. Alleen op mijn rechterduim heb ik een beetje tipwear. Dat het zo goed blijft zitten, komt mede doordat er twee lagen topcoat overheen zijn gegaan (normaal gebruik ik één laagje). Het ziet er dus uiteindelijk mooi uit, maar ik zou deze lakken en stickers niet aanraden.

'02 The Semi Matt' en '01 A Winter's Tale' uit de Winter? Wonderful!-collectie van Essence kocht ik bij Kruidvat; het setje met nagelstickers is afkomstig van Primark.

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat de lakjes en stickers zo tegenvielen! Maar het resultaat vind ik er desondanks wel leuk uitzien. Die pinguïn is zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen