Pagina's

maandag 14 maart 2016

Glow in the dark muzieknagels

Afgelopen zaterdag was ik naar een concert van Nielson in de Heineken Music Hall. Het leek me leuk om daar toepasselijke nagels voor te maken. Kijk vandaag mee hoe ik deze muzikale nail art creëerde!

Ik begon met het uitzoeken van een basiskleur. Ik wilde een groene lak die paste bij het groene glitterhemdje dat ik aan zou trekken. Al snel kwam ik uit op een felle groene kleur van Kiko, namelijk '343 Spring Green'.


Wat is de nagellak van Kiko toch fijn. Ook deze lak vormde daar gelukkig geen uitzondering op: prima dekking met twee laagjes, goede substantie en met de platte, recht afgesneden kwast kon ik heel netjes langs mijn nagelriemen lakken. Het enige wat me stoorde, was dat de lak niet helemaal egaal werd. Hieronder zie je twee laagjes zonder topcoat.


Tijdens een concert is het natuurlijk vrij duister; alleen het podium wordt mooi verlicht met allerlei spotlights. Het leek me grappig als je ook dan mijn nail art zou kunnen zien, dus haalde ik 'Ghoulish Glow' van China Glaze uit het stof. Deze glow in the dark-topcoat komt uit de Halloween-collectie van 2011. Ik heb 'm dus al heel lang in huis.


Ook over deze lak was ik heel tevreden. De substantie was nog goed vloeibaar en de glow in the dark-deeltjes verdeelden zich gelijkmatig over de nagels. Ik vond het wel jammer dat de felheid van de groene lak weg was door de gelige gloed die ontstond. Ook droogde het mat op; een effect waar ik niet zo van hou. Gelukkig is dat laatste snel op te lossen met een glanzende topcoat.


Nadat ik dit een aantal uur had laten drogen, was het tijd voor de figuurtjes. Ook deze keer koos ik voor mijn favoriete techniek van de laatste tijd: ponsjes! Bij een concert passen natuurlijk heel goed muzieknootjes. In eerste instantie wilde ik alleen die op mijn nagels doen, maar toen ik ze eenmaal op mijn nagels had, dacht ik daar anders over. Ik vond het te saai en door het zwart van de noten ook niet al te vrolijk. Daarom kwam er nog een toepasselijk danseresje bij om de boel op te vrolijken. 


Voor de muzieknoten gebruikte ik een zwarte stempellak van Essence, '002 Stamp Me! Black'. Ook de armen, benen en het hoofd van de danseres kregen deze kleur. Haar jurkje maakte ik op mijn wijsvinger geel met '02 Flower Power' en op mijn ringvinger blauw met '07 Ocean Breeze', beide van Essence.


Ik ponste de figuurtjes uit in schilderstape en hing deze aan mijn nagellakrek tot ik ze ging gebruiken.


Vervolgens is het een kwestie van de sjabloontjes goed aandrukken en inkleuren met nagellak. 


Nadat ik het geheel ongeveer een uur had laten drogen, bracht ik als laatste een sneldrogende topcoat aan. 




En daar was dan het feestelijke eindresultaat! Ik vond het heel leuk geworden, lekker knallend. De danseresjes waren wel een uitdaging om mooi op mijn nagels te krijgen. De piepkleine armpjes en beentjes wilden niet meewerken, waardoor sommige een beetje misvormd zijn. Maar als je van een afstandje kijkt, dan zie je daar niets van, haha.

Het glow in the dark-effect werkte heel goed. Doordat ik de topcoat daarvan had aangebracht voor ik met de figuurtjes aan de slag ging, waren die zelfs nog te onderscheiden in het donker. Nouja, eigenlijk alleen de muzieknoten; de danseresjes werden in het donker een soort streepjes. Het jammere is dat ik je dat niet kan laten zien. Hoe ik ook probeerde, mijn camera wilde mijn gloeiende nagels in het donker op geen enkele manier vastleggen. In plaats daarvan sluit ik af met een foto van het concert van Nielson. Wat een mooie avond was het!


'343 Spring Green' van Kiko is te koop bij de Kiko-winkel; 'Ghoulish Glow' van China Glaze kocht ik ooit bij een webshop die nu niet meer online is. '002 Stamp Me! Black', '02 Flower Power' en '07 Ocean Breeze' van Essence komen van Kruidvat. Het ponsje met de enkele muzieknoot kocht ik bij Wibra, de dubbele muzieknoot en danseres bij Action.

2 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf resultaat en zeker heel toepasselijk voor het concert. Ik blijf het leuk vinden hoe je de ponsen gebruikt als sjablonen. Zo creatief!

    BeantwoordenVerwijderen