Pagina's

maandag 18 april 2016

Vriend kiest: Romantische lentenagels

Afgelopen week liet ik mijn vriend Karel weer eens kiezen wat ik droeg. Hij kwam aan met een aantal mooie lentekleuren. Helaas verliep het lakken op sommige momenten erg moeizaam, waar ik je vandaag alles over vertel!

Karel vond dat het tijd was voor een mooie glittercombinatie. Al vrij snel kwam hij aan met een lak van Kleancolor, namelijk '32 Peaceful Heart'. Dat is een prachtige lak met blauwe hartjes en groene glitters. 


Daarna had hij wat moeite om er een basiskleur bij te zoeken. Hij kwam een paar keer aan met lakken in precies dezelfde kleur als de glitters, wat ik eigenlijk best knap vond, haha. Eerlijk is eerlijk: ik heb hem toen wat hints gegeven, want ik gunde hem hier natuurlijk geen afgang. De keuze viel uiteindelijk op een blauwe en groene pastelkleur. Die moest ik van hem afwisselen op mijn nagels, "want anders is het saai".


De Essence Multi Dimension lakken, wie kent ze nog? Deze lijn is echt al jaren uit het assortiment bij Essence. Toch leuk dat er hierdoor weer eentje naar boven komt. Het gaat om de pastelblauwe '74 Fall For Me'. De andere lak is ook van Essence en komt uit de zomercollectie van vorig jaar, die '#Secret Party' heette. Deze pastelgroene draagt de naam '01 Swimming Pool To Go'. Eigenlijk is dat best een toepasselijke naam, want mijn vriend is gek op zwemmen.


Hierboven zie je het eerste laagje van beide lakken. Ik was best onder de indruk, want normaal dekken dit soort lichte kleuren niet zo goed. Er waren alleen nog wat gaatjes te zien.


Met twee laagjes waren beide lakken dekkend. Ze hadden een fijne substantie waar goed mee te lakken viel. Ik moest alleen even wennen aan de kwast van de lichtblauwe, want die was heel smal en rond. Verder hadden ze allebei een mooie glans van zichzelf.

Nadat ik het ongeveer een half uur had laten drogen, ging ik vol goede moed verder met de glitterlak van Kleancolor. Maar wat was dat een ongelofelijke ramp! Ik raak niet snel gefrustreerd van nagellak, maar deze had ik bijna met een rotgang het raam uit gegooid. 


Op de foto hierboven kun je zien dat ik een hele dikke laag op mijn nagels heb en de lak in mijn nagelriemen is gelopen. Het grote probleem is namelijk dat er veel te weinig glitters in de lak zitten. Daardoor pakt het kwastje bijna geen glitters op, maar wel een hele hoop blanke lak. Dat maakte het erg lastig om het fatsoenlijk aan te brengen. De groene glittertjes gingen nog wel, maar om een hartje op te vissen, moest ik soms wel vier keer met de kwast in het potje hengelen. Door al dat gedoe was ik zeker vijf minuten per nagel bezig en dus ongeveer een uur voordat alle tien mijn nagels waren voorzien. Vreselijk!




Na wat schoonmaakwerk en een laagje topcoat, was ik toch blij met het eindresultaat. Ik vind de kleuren van de lakken en de glitters heel mooi bij elkaar. Deze combinatie past helemaal bij het mooie lenteweer van nu! Ook mijn vriend was enthousiast over hoe zijn keuze had uitgepakt. Hij was vooral verbaasd over hoe ik de hartjes zo netjes op mijn nagels had gekregen. Nou, vraag niet hoe...!

'74 Fall For Me' en '01 Swimming Pool To Go' van Essence kocht ik ooit bij Kruidvat. '32 Peaceful Heart' van Kleancolor kocht ik anderhalf jaar geleden op de I Love Beauty-beurs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten