Pagina's

maandag 2 mei 2016

Geshopt! Nagelfestival

Twee keer per jaar mag ik van mezelf helemaal los gaan in de Kruidvat, want dan is het nagelfestival! Alle nagellak is dan 1+1 gratis. Afgelopen week was het weer zover en ik kon me wederom niet inhouden. Vandaag laat ik je zien wat ik allemaal scoorde!

Als eerste kwam ik een vrijwel onaangeraakt display tegen van de 'Wake Up, Spring!'-collectie van Essence. Wat een mooie lentecollectie is dat! 


Ik nam het nagellaksetje met de naam '02 Spring A-Ling A-Ling' mee. Dit setje bestaat uit een zilveren basiskleur, een jelly lila en een jelly paarse lak. Het geeft een mooi effect als je deze creatief combineert, stond op de verpakking. Ik ben erg benieuwd naar het effect!


Ook de topcoat uit deze collectie, '01 Call It Spring!', belandde in mijn mandje. Het is een ultieme lentetopcoat met witte en lichtroze bloemetjes en groene, witte en lichtroze matte glitters in verschillende formaten. 


Verder kocht ik de stickers met de naam '01 Blossoms Etc.'. Ook deze passen helemaal bij de lente, met pastelkleurige vlinders en bloemetjes. Ik vind vooral de paardenbloem met uitwaaierende zaadjes (onderaan in het midden) erg leuk!


Daarna was het normale Essenceschap aan de beurt. Al sinds de laatste assortimentsvernieuwing in februari had ik een aantal prachtige topcoats op het oog, die ik nu eindelijk heb gescoord.


Dit zijn de vier nieuwste lakken uit de 'Special Effect! Toppers'-lijn, al staat dat tegenwoordig niet meer op de potjes. Van links naar rechts zijn het '29 Make A Wish', '30 Sweet Memories', '31 Bounce Bounce' en '32 Fizzy Freeze'. De shimmers van de eerste uit het rijtje zijn erg mooi: vanuit de ene hoek zie je een blauwpaarse gloed en vanuit de andere een groengele. De vintage topcoat heeft een sepia-effect, de derde is mat en de laatste bevat een soort doorzichtige glitters die inderdaad net ijskristallen zijn. Ik ben erg benieuwd hoe deze er op mijn nagels uit zullen zien!


Nog meer glittertopcoats! Daar heb ik echt een groot zwak voor. Hierboven zie je de Turn It...-topcoats van Essence. Deze lakken bevatten prachtige shimmers in de kleur van het potje. Ik had van tevoren swatches op internet gezocht. Die vond ik zo mooi, dat ik ze allemaal wilde hebben. Ze zijn heel geschikt voor de zomer! Van links naar rechts zie je '01 ... To The Moon And Back!', '02 You Are My Sunshine', '03 My Piece Of Paradise', '04 Catch The Wave!' en '05 Crush On You'.


Uiteraard nam ik ook wat normale lakken mee, zoals '04 Lean On Me' en '05 You Made My Day' uit de 'Colour & Care'-lijn. Deze gele en groene pastelkleur zouden je nagels verzorgen, verstevigen en uit natuurlijke ingrediënten bestaan. Ik sta daar wat sceptisch tegenover, maar ik ben heel benieuwd. Zouden de lakken bijvoorbeeld een minder chemische geur hebben, hoe is de substantie en zou ik verschil merken aan mijn nagels?


Ik snuffelde verder bij de 'I ♥ Trends' lakken. Als eerste belandde '35 Rock My Soul' in mijn mandje, een opvallende, glinsterende aquablauwe kleur. Verder scoorde ik er drie met een porseleineffect: '49 Blue Symphony', '50 Make Up Your Mint' en '51 It's A Sweet Life'. Ik heb nog geen lakken met dit effect in mijn collectie en ben er daarom heel nieuwsgierig naar. Ze bevatten een soort ministipjes (zie hieronder), die voor het effect zorgen. 



Ik scoorde precies één lak van Catrice: '114 The Sky So Fly'. Het is een mix van lila en lichtblauw met een hele subtiele shimmer. Prachtige kleur! Helaas valt de rest van de collectie van Catrice me de laatste tijd tegen. Het zijn vrijwel allemaal rode, roze en nude tinten; net waar ik niet van hou. Nouja, gelukkig valt er voor mij genoeg te scoren bij Essence, haha.


Als laatste nam ik de Cut Out Manicure Stencils van Essence mee in '01 Dare To Be Bare'. Dit zijn figuurtjes waarmee je negative space kunt creëren, oftewel een stukje van je natuurlijke nagel dat zichtbaar blijft. Ik blijf het geloof ik zeggen vandaag, maar ook naar dat effect ben ik erg benieuwd!

Zoals je hebt kunnen zien, ben ik lekker los gegaan. Ik ben erg blij met al mijn aankopen en heb er door de actie bijna twintig euro op bespaard. Het valt me nu op dat ik vrijwel alleen lakken van Essence heb gekocht. Ik moet toegeven dat ik groot fan ben van dit merk: ze komen steeds weer met vernieuwende lakken en effecten en het is allemaal heel betaalbaar. Binnenkort kun je zeker allerlei swatches en nail arts verwachten met wat ik je vandaag heb laten zien!

Alles uit dit artikel is te koop bij Kruidvat. Mocht je ook nog iets willen scoren: deze hele week is het nog nagelfestival, waarbij voor alle nagellak 1+1 gratis geldt.

2 opmerkingen:

  1. Oeeh wat een geweldige actie is dit! Ook leuke lakjes heb je gekocht! Ik vind ze stuk voor stuk schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen