Pagina's

maandag 16 mei 2016

Zomerse combinatie met stipjes

Door het zomerse weer van afgelopen week kreeg ik zin in toepasselijke kleuren op mijn nagels. Vandaag laat ik je deze groengele combinatie met stipjes zien!



Ik ging in mijn lades op zoek naar zomerkleuren en kwam al snel uit bij Kiko. Deze lichtgele en mintgroene kleur passen wat mij betreft perfect bij de zomer, vooral in combinatie met elkaar. Het gaat om '853 Pearly Light Yellow' en '854 Mint'. Ik bracht ze om en om op mijn nagels aan.


Hierboven zie je het eerste laagje van beide lakken. Oh nee! Het dekte voor geen meter. Ik was bang dat het nog lang zou duren voor ik ze mooi zou krijgen.


Helaas kreeg ik daar gelijk in. Hierboven zie je namelijk vier laagjes. Pas toen waren beide kleuren dekkend, maar nog steeds niet helemaal egaal. De dekking van deze lakken is dus best slecht, maar dat komt wel vaker voor bij lichte kleuren. Vooral geel is lastig; volgens mij heb ik geen enkele gele lak die met twee lagen dekt. Verder waren ze trouwens prima: fijne kwast en mooie glans.


Vervolgens wilde ik nog iets doen met mijn nagels, maar het moest niet te ingewikkeld zijn. Ik vond het namelijk veel te warm om lang met een nail art bezig te zijn. Ik koos voor twee topcoats in ongeveer dezelfde kleuren als de basislakken. Ze bevatten kleine stipjes, zoals je hieronder kunt zien. De gele draagt de naam '010 Lemon Sprinkle' en de mintgroene '060 Pistachio Sprinkle'. Ze zijn van het merk 'Just' en ik kocht ze toen ik vorig jaar op vakantie was in Hamburg.


Voor een speels effect deed ik de gele stipjes over de mintgroene lak en de groene stipjes over de lichtgele lak. De topcoats werkten erg prettig. De stipjes verdeelden zich namelijk heel goed over de nagels; deppen was niet nodig. Ook waren ze precies vloeibaar genoeg en kon ik met de ronde kwast goed werken. Één laagje was voldoende voor een mooi resultaat. Als laatste bracht ik een glanzende topcoat aan.




Ik vind het zo leuk geworden! Lekkere vrolijke, felle kleuren en de stipjes maken het helemaal af. De groene stippen vielen wel wat blauwig uit op de gele lak, maar dat stoorde me niet. Ik ben nog steeds heel blij met deze zomerse combinatie op mijn nagels!

'853 Pearly Light Yellow' en '854 Mint' van Kiko zijn te koop bij de Kiko-winkel. '010 Lemon Sprinkle' en '060 Pistachio Sprinkle' van Just kocht ik vorig jaar op vakantie in Hamburg, bij een drogist met de naam Budnikowsky.

4 opmerkingen:

  1. Vier laagjes... poeh das balen ja. Maar ze passen erg leuk bij elkaar en leuk met die glittertjes er op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :) Dat was inderdaad balen, maar het resultaat maakte gelukkig veel goed.

      Verwijderen