Pagina's

maandag 4 juli 2016

Challenge of the Month: Birthday

Welkom bij de allereerste Challenge of the Month! Het thema van deze keer is birthday/ verjaardag. Ik leg je eerst uit hoe ik mijn nail art maakte en laat je vervolgens de zeven andere creaties zien!

Bij verjaardag denk ik aan allerlei vrolijke kleuren, confetti en ballonnen. Dat is dan ook precies wat ik in mijn nail art heb verwerkt.


Dit zijn de lakken die ik heb gebruikt. De twee meest linkse van Catrice komen uit de 'Crème Fresh'-collectie van twee jaar geleden. De gele is 'C02 Make Fast At Tiffany's' en de groene 'C03 Evergreen 60s'. Daarnaast staat de 'Confetti Glam' topcoat van Anny. Er staat heel toepasselijk 'Happy Birthday' op het flesje! De twee stripers van Essence zijn '02 Flower Power' en '06 Metallics 4 Ever'. Als laatste nog een matzwarte stempellak, ook van Essence, genaamd '002 Stamp Me! Black'.


De lakken van Catrice gebruikte ik als basis. Om en om lakte ik mijn nagels met de gele en groene kleur. De substantie en kwast waren fijn om mee te werken. De dekking was wat minder: van de pastelgele lak had ik vier laagjes nodig en van de mintgroene drie. Ook werd het niet helemaal egaal en droogde het langzaam.


Om het lekker vrolijk te maken, besloot ik nagels met ballonnetjes af te wisselen met confettinagels. De ballonnetjes maakte ik met behulp van een ponsje en schilderstape, zoals je hierboven ziet. Ik scheurde steeds een stukje schilderstape af en ponste daarin de ballon. Vervolgens plakte ik dat als sjabloon op mijn nagel en kleurde het figuurtje in, waarna ik het sjabloon eraf haalde voor de lak droog was. Het kleuren deed ik met de gele en paarse striper van Essence. De zwarte lak gebruikte ik voor het touwtje van de ballon.

Voor de confettinagels gebruikte ik de toepasselijke 'Confetti Glam' topcoat van Anny. Ik heb deze lak, hoe kan het ook anders, een paar maanden geleden voor mijn verjaardag gekregen. Het is een hele vrolijke met gele, oranje, blauwe en paarse glitters in groot en klein formaat. Ik kende het merk Anny nog niet, maar mijn eerste ervaring ermee is goed! Er kwamen namelijk genoeg glitters mee op het kwastje (ik hoefde niet te vissen). Ook verdeelden de glitters zich goed over de nagel. Prima kwaliteit dus!






Ik was heel blij met het resultaat. Het was precies geworden wat ik in mijn hoofd had: vrolijk en kleurrijk met confetti en ballonnen. Deze nail art heeft een week probleemloos op mijn nagels gezeten. Ik kreeg alleen een beetje tipwear.

Genoeg over mijn inzending van deze maand! Dit zijn de nail arts van de andere meiden:

Cindy van BrilliantNails

Imke van iOnTrend

Malinka van Nails by Malinka

Ilse van InfNails

Kim van Blossomslife

Norma van Funky G Nails


Ik vind ze stuk voor stuk erg mooi en creatief! Welke is jouw favoriet?

'C02 Make Fast At Tiffany's' en 'C03 Evergreen 60s' van Catrice, '02 Flower Power', '06 Metallics 4 Ever' en '002 Stamp Me! Black' van Essence kocht ik ooit bij Kruidvat. 'Confetti Glam' van Anny kreeg ik cadeau, maar ik weet dat deze lakken bij Douglas te koop zijn.

15 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allemaal erg leuk geworden. Leuk om er tussen te mogen staan 😇 Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal met je eens :) Zo leuk ook dat iedereen iets heel verschillends heeft gedaan!

      Verwijderen
  2. Ze zijn heel leuk en feestelijk allemaal geworden! Leuk gemaakt ook die van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw nail art is heel erg leuk geworden. Inderdaad een om vrolijk van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw nagels zijn echt een feestje. Heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie creatie heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige creatie! Word er vrolijk van :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Feestelijk it is! Lekkere kleurtjes gebruikt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow pretty! de basiskleurtjes zijn ook perfect! lekker zomers :) ik vind alle creaties erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had inderdaad expres zomerse kleuren gebruikt :) Dank je wel!

      Verwijderen