Pagina's

maandag 5 september 2016

Challenge of the Month: Bloemen

Het is de hoogste tijd voor een nieuwe Challenge of the Month! We zijn aan de slag gegaan met het thema bloemen. Kijk mee naar alle fleurige nail arts!


Nog voor ik precies had bedacht wat ik met mijn nagels zou doen, wist ik al welke lak ik als basis wilde gebruiken: 'Viva Antigua!' uit de zomercollectie van Essie. Dat is een prachtige mintgroene kleur met lichtgroene shimmers. Ik schatte zo in dat bloemen daar heel mooi op zouden staan.


Wat was deze een droom om mee te lakken! De substantie was perfect, het droogde snel en de ronde kwast werkte heel netjes. Ik was het meest onder de indruk van hoe egaal en glanzend de lak van zichzelf was. Het leek net of er al topcoat op zat, terwijl dat niet zo was. Hierboven zie je drie laagjes van 'Viva Antigua!'.

Vervolgens zocht ik al mijn nailartspul met bloemen bij elkaar. Dat was nogal wat! Ik bleek vooral veel nagelstickers met bloemen te hebben. Na veel twijfelen koos ik een vrolijk velletje uit.


Deze stickers komen uit een setje van vier velletjes. Jaren geleden heb ik ze cadeau gekregen. Ik kon geen merk of naam meer terugvinden, omdat ik ze zonder verpakking heb bewaard. Ik vind geel en groen altijd heel mooi bij elkaar, dus gebruikte ik de stickers met gele en witte bloemetjes en minidiamantjes.

Vol goede moed probeerde ik de eerste sticker met een pincet voorzichtig van het vel te halen. Hoppa, meteen gescheurd. Zo ging dat helaas elke keer; sommige scheurden zelfs in vier stukjes! Het probleem was dat de stickers erg vast aan het vel zaten en ze heel kwetsbaar waren bij de dunne stukjes met diamantjes. Het was een tijdrovende klus om alles van het vel te krijgen en als puzzelstukjes op mijn nagel te plakken, maar het lukte wel. Uiteindelijk zat alles erop en lakte ik nog een laagje topcoat.






Met het resultaat was ik erg blij. Lekker vrolijk en fleurig! Het paste ook helemaal bij het zomerse weer van de afgelopen tijd. Ik kreeg veel leuke reacties op deze creatie, zelfs van mensen die ik niet ken. Altijd leuk om te horen!

Ik heb de nail art negen dagen zonder problemen gedragen. Toen ik het eraf haalde, had ik een klein beetje tipwear, wat je alleen van heel dichtbij kon zien. Dat maakte me nog meer tevreden met deze prachtige lak van Essie.

Genoeg over mijn creatie. Dit zijn de andere bloemige nail arts!

Cindy van BrilliantNails

Imke van iOnTrend

Malinka van Nails by Malinka

Ilse van InfNails

Kim van Kimcarolina

Norma van Funky G Nails


Wat een vrolijke creaties zijn het geworden! Welke is jouw favoriet?

'Viva Antigua!' van Essie kocht ik bij Kruidvat. De nagelstickers kreeg ik jaren geleden cadeau; ik weet daarom niet van welke winkel ze komen.

14 opmerkingen:

  1. Dat we allebei voor stickers hebben gekozen en dat ze er zo verschillend uit zien. Mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :) Bijzonder is dat he! Ik ben sowieso elke maand verbaasd hoe verschillend onze nail arts allemaal zijn. Heel leuk!

      Verwijderen
  2. Je basis is echt geweldig en vind het mooi uitgelicht met de gele bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een hele mooie kleuren combi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Malinka :) Jouw nail art is ook echt weer prachtig geworden!

      Verwijderen
  4. Wauw, heel mooi! Lekker fleurig en zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze nail is extra mooi door de basiskleur. Ik heb m nog niet maar hoop m nog te kunnen vinden. Ben benieuwd wat je de volgende maand gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Imke :) Ik hoop dat het je lukt om 'm te scoren!

      Verwijderen
  6. Mooie lak van Essie zeg! En dat hij ook 9 dagen bleef zitten! Vind je nailart heel mooi geworden met die stickers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kleurtje van Essie, wauw! Erg leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen