Pagina's

maandag 26 december 2016

Kerst nail art

Omdat ik toch niet helemaal tevreden was over mijn kerstcreatie van vorige week, besloot ik om gewoon nog een keer kerstnagels te maken. Deze keer ging ik aan de slag met een sponsje en stickers, wat resulteerde in een ultieme Kerst nail art!



Om wat tijd te besparen, koos ik voor een basecoat en witte lak in één als basis. Ik bracht namelijk twee laagjes aan van de 'Colour Brightening Base Coat' van Catrice, genaamd '01 On Top Of The Alpes'. De lak had een fijne substantie en dekte goed. Ook was de droogtijd erg kort, wat altijd een groot pluspunt is bij een basecoat!



Echte kerstnagels vragen natuurlijk om typische kerstkleuren. De keuze viel daarom op een groene en rode lak. De groene is '10 I'm Not A Greenager' van Catrice en de rode is 'Ladybird' van H&M. Ik was van plan om met een sponsje op iedere nagel een mooie kleuroverloop te creëren.



Voordat ik daarmee begon, trof ik nog een andere voorbereiding. Ik heb namelijk eindelijk Liquid Peel Off Tape in huis! Deze is van Born Pretty en ik bestelde 'm via AliExpress. Ik bracht het rond mijn nagels aan, zodat ik na het sponsen weinig tot geen schoonmaakwerk meer zou hebben. Het handige is dat het wit is als het nat is en doorzichtig wordt als het droog is. Zo kun je heel makkelijk zien wanneer je met je nail art kunt beginnen.



Ik bracht de groene en rode lak naast elkaar aan op een make-upsponsje en depte het op mijn nagels. Zo ontstond een mooie overloop van de kleuren. Voor een leuk effect deed ik het op iedere nagel een beetje anders: horizontaal, verticaal of diagonaal. Zoals je ziet, had ik er rondom de nagels een grote bende van gemaakt. Ik was erg benieuwd of de liquid tape z'n werk zou doen.



Voorzichtig haalde ik het tape eraf en was blij verrast dat het echt werkt. Ik kon het er per nagel in één stuk aftrekken, dus geen gepeuter van kleine stukjes die blijven hangen. Hier en daar zat de lak nog een beetje naast mijn nagels, maar het overgrote deel zat aan de liquid tape. Wat is dat spul een topuitvinding!



Daarna haalde ik wat kerstige nagelstickers tevoorschijn, met de toepasselijke naam '01 Ho! Ho! Ho!'. Ze komen uit de Essence adventskalender van 2015. Met een pincet deed ik op iedere nagel een ander figuurtje. De stickers kwamen makkelijk los van het vel en plakten goed op de nagel. Daar viel dus prima mee te werken. Ik eindigde met een laagje topcoat.







Ik vond het eindresultaat erg geslaagd! Het is een ultieme Kerst nail art geworden, maar toch niet iets wat heel standaard is. Ik droeg deze creatie een week zonder problemen; het overleefde zelfs het klussen.

Klussen? Ja, ik heb jullie alweer een mijlpaal te melden! Mijn vriend en ik hebben een huisje. Afgelopen dinsdag kregen we de sleutel en we zijn sindsdien druk bezig met klussen. We wonen nu beide nog thuis, dus alles is nieuw voor ons. Maar wat is het geweldig leuk om je eigen plek helemaal naar je smaak in te kunnen richten!

Tussen al het witten, schilderen, schoonmaken en inrichten door ben ik van plan om gewoon door te gaan met bloggen. Voor de COTM blijf ik uiteraard nail arts maken, maar tussen de COTM's in zal ik de komende tijd wat simpelere creaties laten zien. Want ja, het liefst besteden mijn vriend en ik ieder vrij uurtje in ons huis, zodat we er zo snel mogelijk kunnen wonen!

Hopelijk hebben jullie een fijne Kerst (gehad)!

'Colour Brightening Base Coat 01 On Top Of The Alpes' van Catrice scoorde ik bij Prijsmepper. 'Liquid Peel Off Tape' van Born Pretty bestelde ik op AliExpress. '10 I'm Not A Greenager' van Catrice kocht ik bij Kruidvat. 'Ladybird' van H&M komt van H&M. De nagelstickers '01 Ho! Ho! Ho!' van Essence komen uit de adventskalender van vorig jaar.

6 opmerkingen:

  1. Wat ziet je kerst nail art er mooi uit! Die witte base coat klinkt echt ideaal, net als de tape. Heel mooi gedaan!
    En heel veel succes met al het klussen! Ik heb zo het vermoeden dat je nagels er over een tijdje vooral heel wit uitzien door al het witten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :D Haha, laat ik daar nou iets op gevonden hebben! Er blijken schilderhandschoenen te bestaan, waardoor je handen niet zo vies worden. Daar maak ik dankbaar gebruik van :)

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat jullie een huisje hebben samen, gefeliciteerd!! Dat wordt goed op de nagels passen haha!
    Leuke creatie en toffe kleuren combi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miriam! Haha inderdaad, al vind ik het best een leuk experiment om te zien hoe lang nagellak houdt bij klussen :P

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je nieuwe huis. Het zal veel plezier geven het in te richten zoals je dat graag wilt. Vermoeiend maar leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je felicitatie Imke! Het is zeker vermoeiend, maar ook heel leuk om te zien hoe het steeds een beetje mooier wordt :)

      Verwijderen