Pagina's

maandag 30 januari 2017

Winterse combinatie

Met al het winterse weer van de afgelopen tijd kreeg ik zin in bijpassende nagels. Kijk vandaag mee naar deze winterse combinatie!


Essence brengt vrijwel ieder jaar een prachtige wintercollectie uit. Twee jaar geleden was dat 'Hidden Stories', waarvan '04 Where Did I Park My Unicorn?' deel uitmaakte. Het is een grijsblauwe lak die me doet denken aan winterse luchten. De 'Winter? Wonderful!'-collectie kwam vorig jaar uit en '03 The Iced' is er een lakje uit. Het is een glinsterende witte lak die lijkt op ijs. Ze leken me een mooie combinatie.


Bij het eerste laagje merkte ik meteen dat deze twee lakken qua dekking tegenpolen waren. De grijsblauwe lak was al zo goed als dekkend, terwijl ik me bij de ijzige lak afvroeg of ik 'm überhaupt dekkend kon krijgen.


'04 Where Did I Park My Unicorn?' had met twee laagjes een mooie dekking. Het is een metallic lak, maar hij streept totaal niet. Een groot pluspunt! Ook kon ik met de substantie en kwast goed overweg. '03 The Iced' was dekkend na vier laagjes. Dat is veel, maar zulke lichte lakken hebben vaak veel lagen nodig. Deze had een matte finish en was daardoor sneldrogend, waardoor ik snel door kon lakken. Verder was de lak van prima kwaliteit.


Om het een echt winters tintje te geven, pakte ik er een sneeuwtopcoat bij. Ook deze komt uit een oude wintercollectie van Essence, namelijk 'Mountain Calling'. De lak draagt de toepasselijke naam '01 Snow Alert!'. Er zitten kleine en grote witte glitters in.

Het aanbrengen was een uitdaging. De glitters wilden zich niet goed verdelen, waardoor ik al deppend probeerde om het zo mooi mogelijk te krijgen. Dat lukte, maar het kostte wel wat tijd. Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan.




Wat was ik blij met het resultaat! Het zijn echt winterse nagels geworden; precies zoals ik in mijn hoofd had. Het is net of het sneeuwt en ijzelt op mijn nagels, zo leuk. Het sand effect van de ijzige lak is zelfs nog zichtbaar door de topcoat heen. Wat mij betreft is dit een geslaagde combinatie!

'04 Where Did I Park My Unicorn?' uit de 'Hidden Stories'-collectie en '03 The Iced' uit de 'Winter? Wonderful!'-collectie van Essence kocht ik respectievelijk twee en één jaar geleden bij Kruidvat. '01 Snow Alert!' uit de 'Mountain Calling'-collectie van Essence bestelde ik een paar jaar geleden bij een Duitse webshop.

4 opmerkingen: