Pagina's

maandag 29 mei 2017

Test: Essence 'Granite Rocks!' topcoat

De nagellakwereld staat nooit stil: er komen altijd weer lakjes met nieuwe finishes en effecten uit. Laatst scoorde ik de 'Granite Rocks!' topcoat van Essence, die je nagels het effect van graniet zou geven. De hoogste tijd om 'm te testen!


Om het er steenachtig uit te laten zien, koos ik een lichtgrijze crèmelak als basis. Dit is '03 Greyt Times' uit de 'All That Greys'-collectie van Essence.


Het eerste laagje was nog niet helemaal dekkend, maar ook niet extreem doorschijnend. Ik vond het een fijne lak: precies vloeibaar genoeg om goed mee te kunnen lakken. Ook zorgde de smalle kwast ervoor dat ik netjes kon werken.


De 'Granite Rocks!'-topcoat, die '01 #Insta-gran' heet, moet je aanbrengen over nog natte nagellak. Volgens Essence hoeft het maar een dun laagje te zijn en zie je het effect binnen enkele seconden ontstaan.

Meteen nadat ik het tweede laagje van de grijze kleur had aangebracht, volgde ik precies de gebruiksaanwijzing op. Helaas werd het een complete mislukking...


Op de dop van het flesje zie je hoe het effect zou moeten zijn, op mijn nagels hoe het is geworden.



Zoals je ziet, is het granieteffect bijna niet aanwezig. Hier en daar zie je wat cirkeltjes ontstaan, maar dat stelt weinig voor. Bovendien dekt de topcoat slecht, waardoor je strepen ziet. Bij mijn ringvinger besloot ik het iets anders te doen: daar wachtte ik wel tot de lichtgrijze basis droog was en bracht vervolgens een wat dikkere laag van de granietlak aan. Helaas is op die nagel vrijwel niets te zien, heel jammer. Wat mij betreft is deze topcoat de flop van het jaar!

'03 Greyt Times' uit de 'All That Greys'-collectie en de 'Granite Rocks!'-topcoat genaamd '01 #Insta-gran' kocht ik beide bij Kruidvat.

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat de nagellak nogal een flop was! Het idee was leuk geweest, maar het effect is inderdaad nauwelijks zichtbaar.

    BeantwoordenVerwijderen