Pagina's

maandag 19 juni 2017

Combinatie met glinsterende stipjes

Het is heet, te heet om ook maar iets te doen, en toch wil je mooie nagels. Herkenbaar? Vandaag laat ik je een makkelijke combinatie zien die zo op je nagels zit!


Het is inmiddels geen geheim meer dat ik gek ben op geel, vooral in de zomer. Ik pakte er deze keer een lichtgeel lakje van Catrice bij. Deze komt uit de 'Crème Fresh'-collectie van een tijdje geleden en draagt de naam '02 Make Fast At Tiffany's'.


Van het eerste laagje was ik totaal niet onder de indruk. De dekking was erg slecht en de lak zag er streperig en ongelijk uit.


Uiteindelijk had ik vier laagjes nodig om de lak dekkend te krijgen, wat best veel is. Helaas komt dit vaker voor bij geel; om de een of andere reden is het altijd een kleur die wat meer laagjes nodig heeft. De streperigheid viel gelukkig mee. Het duurde wel lang voor '02 Make Fast At Tiffany's' droog aanvoelde. De lak heeft een metallic finish, wat je niet vaak ziet bij pasteltinten. Erg leuk!


Als topper koos ik voor twee zomerse lakjes van Kiko, namelijk '032 Enchantment Blue' en '033 Water Symphony'. Ze komen uit de 'Sugar Sparkles'-collectie van vorig jaar. De ene bestaat uit blauwe stipjes met fijne paarsblauwe glitters er doorheen en de andere bestaat uit mintgroene stipjes met fijne gouden glitters er doorheen. In het potje zien ze er prachtig uit.

Ik bracht ze om en om aan en dat ging heel soepel. De stipjes en glitters verdeelden zich vanzelf gelijkmatig; deppen of vissen was niet nodig. Een laagje was genoeg voor een mooi resultaat. Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan.




Dat is nog eens een zomerse combinatie! Bovendien is het zomerproof, want je hebt het snel op je nagels zitten. Het jammere is alleen dat mijn camera de glitters niet goed wilde vastleggen. Vooral in de zon geven die namelijk een prachtige glinstering. Op de nagels zie je niet echt een verschil tussen de blauwe en groene stipjes, maar wel tussen de verschillende kleuren glitters. Ik kan ernaar blijven kijken!

'02 Make Fast At Tiffany's' uit de 'Crème Fresh'-collectie van Catrice kocht ik een paar jaar geleden bij Kruidvat. '032 Enchantment Blue' en '033 Water Symphony' van Kiko kocht ik in een Kiko-winkel.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie zomerse creatie zo! Jammer dat je zoveel laagjes nodig had van de gele lak. Ik had dat laatst ook. Maar het resultaat is wel erg mooi en fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, geel is helaas altijd een moeilijk dekkende kleur. Maar ik heb graag wat meer moeite over voor een mooi resultaat! Dank je wel :)

      Verwijderen
  2. Wat een leuk hebben deze nagellakjes. Jammer dat ik ze niet opgemerkt heb afgelopen jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook! Dat is zeker jammer, maar misschien kom je ze nog wel een keer ergens tegen. Je weet nooit :)

      Verwijderen