Pagina's

maandag 17 juli 2017

Fairy Dust lakjes

Ik ga bijna op vakantie en besloot daarom weer eens tussen mijn buitenlandse lakjes te kijken. Ik stuitte op een aantal sprookjesachtige kleuren met een verrassend effect. Vandaag laat ik ze je uitgebreid zien!


Vorig jaar, toen ik in Keulen op vakantie was, scoorde ik deze vier mooie pastelkleuren. Het is de 'Little Paradise'-collectie van Rival de Loop Young. Van links naar rechts zie je '01 Secret Garden', '02 Floral Magic', '03 Blue Hawaii' en '04 Soft Blossom'. 

Volgens de flesjes krijg je er 'Fairy Dust nails' van. Er zitten namelijk rode, gele en blauwe stipjes door de lakken. Ik was erg benieuwd naar het effect!


Omdat ik bang was dat ze niet zo goed zouden dekken, begon ik met een laagje witte lak. Dit is 'White Out' van Sally Hansen, een prima lak die ook nog eens snel en egaal opdroogt.


Zo zag het eerste laagje eruit. Tot mijn grote verbazing waren de lakken niet glanzend en egaal, maar hadden ze alle vier een sand effect en droogden ze mat op!


Op deze foto kun je het korrelige sand effect en de stipjes goed zien. Ik hou wel van dit soort effecten!

Helaas was de dekking van de lakjes slecht. Voor de blauwe, oranje en roze had ik vier laagjes nodig; bij de groene heb ik het na vijf laagjes opgegeven. Bij die laatste leken er alleen stipjes van de kwast af te komen, heel frustrerend. Verder was de substantie van alle kleuren fijn en kon ik goed overweg met de smalle, recht afgesneden kwast. Om het af te maken bracht ik nog een laagje topcoat aan.




Wat een leuke lakjes zijn dit! In mijn verzameling nagellak (die inmiddels best heel groot is) heb ik niets soortgelijks en dat zegt wel wat. Ik vind ze heel vrolijk en de pastelkleuren zijn lekker zomers!

'01 Secret Garden', '02 Floral Magic', '03 Blue Hawaii' en '04 Soft Blossom' uit de 'Little Paradise'-collectie van Rival de Loop Young scoorde ik vorig jaar tijdens mijn vakantie bij Rossmann, een Duitse drogist. 'White Out' van Sally Hansen kocht ik een paar jaar geleden bij Action.

2 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk geheel is het inderdaad met de mooie kleuren en de stipjes! Jammer dat de kleuren niet zo goed dekten, maar het resultaat is uiteindelijk wel heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen