Pagina's

maandag 10 juli 2017

Lak door Tijn

Tijn, het bijzondere jongetje dat heel Nederland aan het lakken kreeg. Helaas heeft hij maar zes jaar mogen worden. Als eerbetoon heb ik een creatie gemaakt met zijn nagellakjes.


Ik heb lang getwijfeld of ik de lakjes aan zou schaffen. Ik was nog steeds in de twijfelfase toen de ouders van mijn vriend vorige week langskwamen. "Ik heb wat voor je!", zei de vader van mijn vriend ineens. Wat bleek? Hij had drie lakjes voor me besteld! De blauwe, paarse en rode om precies te zijn. Er staat een vrolijke opdruk van Lak door Tijn op.

Slechts een dag later zag ik op het nieuws dat Tijn was overleden. Toen wist ik dat ik meteen iets met de lakjes wilde doen.


Omdat ze er redelijk sheer uitzagen in de flesjes, begon ik met een laagje witte basecoat. Dit is de 'Colour Boost'-basecoat van Catrice, genaamd '01 On Top Of The Alpes'. Het is een prima basislak die ik in dit soort gevallen graag gebruik.


Mijn inschatting bleek goed te zijn. Ik had namelijk alsnog vier laagjes van de rode en drie laagjes van de blauwe en paarse lak nodig voor bovenstaand resultaat. Ik moet bekennen dat ik niet goed om kan gaan met erg smalle kwastjes; vandaar het geklieder op mijn nagelriemen. De kleuren waren mooi helder en de lakken hadden van zichzelf een prachtige glans.


Ik wilde het een nog persoonlijker tintje geven, zodat het echt een creatie voor Tijn zou worden. In een promotiefilmpje voor de actie Lak door Tijn zag ik dat Tijn erg van roofvogels en ara's hield, waaronder de oehoe. Toevallig had ik een paar dagen eerder een pakje van AliExpress binnen gekregen met daarin onder andere deze nagelstickers met uilen. Ik bracht ze met een pincet aan op de blauwe nagels. Als laatste lakte ik een laagje topcoat.



Op mijn duimen bracht ik een veertje aan, maar helaas vielen de donkere delen ervan een beetje weg in de paarse lak.


Ik vind het een mooi eerbetoon aan Tijn geworden: zijn favoriete kleuren gecombineerd met zijn lievelingsdieren. Laten we hopen dat de verkoop van deze lakjes er uiteindelijk voor zorgt dat hersenstamkanker een stuk beter behandeld kan worden!

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig eerbetoon aan Tijn! Heel mooi dat je ook zijn favoriete dieren op je nagels hebt verwerkt. Het eindresultaat ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan Diana! Super om dit op deze manier te doen voor tijn.
    liefs rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Rianne :) Ik vond het inderdaad ook een mooi gebaar.

      Verwijderen
  3. Prachtig verhaal bij de lakjes van tijd. Ik hoop dat vele deze zullen delen, want Tijd is en blijft een bijzonder jongetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het helemaal met je eens! Bedankt voor je reactie :)

      Verwijderen