Pagina's

maandag 28 augustus 2017

Chupa Chups nagellak

Het zomerweer is even terug, dus vond ik het tijd voor kleurrijke nagels! Ik testte twee setjes Chupa Chups nagellak, waar ik je vandaag alles over vertel.


Chupa Chups nagellak?! Ik wist niet dat dat bestond, tot ik er een jaar geleden tegenaan liep bij Kruidvat. De vrolijk gekleurde lakjes en verpakking trokken meteen mijn aandacht. Ik moest ze wel meenemen voor die ene euro per setje. Zou het wat zijn? Die vraag bleef een jaar lang onbeantwoord, tot ik ze een paar dagen geleden weer tegenkwam. Tijd voor een grondige test!

De lakjes zien er niet alleen leuk uit; ze hebben ook nog vrolijke namen. De gele linksboven is 'Summer Crush', de paarse 'Mardi Gras Parade', de rode 'Cheeky Cherry', de blauwe daaronder heet 'Blue Moon', de roze 'Pajama Party' en de groene 'Electric Lime'. Om het lekker knallend te maken, besloot ik op iedere nagel een andere kleur aan te brengen en op mijn duim twee kleuren.


Omdat ik niet helemaal durfde te vertrouwen op de dekkracht van deze nagellak, begon ik met twee laagjes 'White Out' van Sally Hansen. Bij slecht dekkende lakken kost het dan een stuk minder laagjes om een mooi resultaat te krijgen.


Wat was ik blij verrast na het eerste laagje! Het zag er al prima uit, alleen de groene wilde niet meewerken. De lakken glansden mooi en brachten zelfs egaal aan. Ook over de substantie en de smalle kwast heb ik niets te klagen. Alleen het drogen duurde wat lang.

Uiteindelijk had ik bij alle kleuren aan twee laagjes genoeg, behalve de groene, die eindigde met vier lagen. Vijf van de zes lakken waren dus van prima kwaliteit, wat ik een heel goede score vind voor zulke goedkope nagellak!


Vorige maand bracht Essence een limited edition uit in samenwerking met Chupa Chups, met de toepasselijke naam 'I Want Candy'. Ik kon het niet laten om een paar van deze stickers te gebruiken op de Chupa Chups nagellak. Ik ging voor een lolly en het logo. Met een pincet ging het aanbrengen probleemloos. Als laatste lakte ik een laagje topcoat.




Zo, dat zijn knallende nagels geworden! Vooral de gele lak geeft bijna licht. Ik moet zeggen dat ik bij zomers weer altijd zin krijg om dit soort felle kleuren te combineren. Het jammere is wel dat het Chupa Chups-logo niet mooi op mijn nagel wilde plakken. Ik was iets te ongeduldig: de lak was nog te nat toen ik de sticker aanbracht, waardoor deze de neiging kreeg om een beetje krom te trekken. Gelukkig valt dat van een afstandje niet zo op. Tijd voor een lolly, zou ik zeggen!

De twee setjes nagellak van Chupa Chups kocht ik een jaar geleden bij Kruidvat. Ook de nagelstickers uit de 'I Want Candy'-collectie van Essence komen bij Kruidvat vandaan.

4 opmerkingen:

  1. Wat grappig dat een merk als Chupa Chups ook nagellak heeft uitgebracht. Het zijn echt leuke vrolijke lakjes en stickers! Mooie creatie heb je gemaakt! En dat omgekrulde randje bij de sticker is echt bijna niets van te zien, hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wordt ik nou echt vrolijk van! Inderdaad super grappig dat chupa Chups nagellak uitbrengt. En die kleurrijke potjes doen me ook echt denken aan de lolly's en de kleurrijke verpakking die ze altijd hadden. Leuke nailart, en bedankt voor een stukje jeugdsentiment.. ik krijg in ieder geval trek in een lolly! liefs rii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha inderdaad, de kleuren en verpakkingen zijn heel toepasselijk bij de lolly's! Het is voor mij ook jeugdsentiment :P Bedankt voor je reactie Ri! :)

      Verwijderen