Pagina's

maandag 8 januari 2018

Ciaté adventskalender

Kerstmis is alweer twee weken geleden, maar ik blijf nog heel even in de sfeer van de feestdagen. Ik had namelijk weer eens een adventskalender, van Ciaté deze keer. De inhoud vind ik zo leuk dat ik die graag nog aan je laat zien!

Twee jaar geleden had ik voor het laatst een adventskalender met nagellak, namelijk die van Essence. Het jaar daarna kon ik geen leuke vinden. Dit jaar scoorde ik ineens die van Ciaté. Al in september liep ik er tegenaan bij TK Maxx, een outletwinkel. Waar de Ciaté adventskalender normaal tussen de 50 en 60 euro kost, kon ik hem hier voor slechts 25 euro meenemen. Een goede deal! Een kanttekening is wel dat het gaat om de adventskalender van 2016. Maar hee, Kerst valt ieder jaar op 25 en 26 december en nagellak blijft jarenlang goed, dus dat maakte mij niet uit!


Als eerste drie tinten van mijn favoriete kleuren groen en blauw. De felgroene 'Seas The Party' is geen typische kerstgroen, maar een knallende zomertint. Datzelfde geldt voor 'Pool Party', die knalblauw is. Een donkerdere en grauwere blauw is 'Raincheck'. Dit zijn drie lakjes die mijn naam roepen; ik vind ze dan ook erg mooi.


Deze roze- en roodtinten liggen een stuk verder uit mijn comfortzone. De felroze lak heet 'Lucky 7'. Daarnaast zie je een bijzondere roze lak met blauwe shimmer, genaamd 'Cupcake Queen'. De knalrode kleur is 'boudoir'. Deze lakjes zou ik zelf niet snel kopen, maar juist daarom vind ik het leuk dat ze in de kalender zitten. Zo heb ik toch wat roze en rood in mijn collectie, waarmee ik totaal iets anders dan normaal kan creëren.


Er zaten ook wat neutrale kleuren verstopt in de kalender. De crèmekleur draagt de naam 'Pretty In Putty'. De nudetint heet toepasselijk 'Iced Frappe'. Het lila lakje, 'Ibiza Blues', vind ik het mooist van deze drie. Dit zijn lakjes die altijd van pas komen als basis voor een nail art. Je kunt er nooit te veel van hebben!


De donkere tint die je hier ziet, 'Raising The Barre', ligt ergens tussen bruin en bordeaurood. Het is een aparte kleur die ik nog niet heb. De feestelijke zilveren ('Pliès Please Me') en bronsgouden ('Goal Digger') lakjes daarnaast hebben beide een prachtige shimmer. Daar val ik altijd voor.


Ook deze glitterende lakken zijn helemaal naar mijn smaak. De donkergroene 'La Dolce Vita' is een echte kerstkleur. 'Chain Reaction', een paarse glitterlak, maakt me blij. De derde lak, 'Fortune Teller', is erg feestelijk met zilveren en holografische glitters.


Nog meer glitters! De eerste lak, 'Risky Business', is blauw met een paarse shimmer, gevormd door kleine en grote glitters. Vanuit iedere hoek ziet de kleur er anders uit. De tweede, 'Antique Brooch', is hetzelfde, maar dan brons met een gouden shimmer. Als glitterliefhebber ben ik gek op dit soort lakken.

De andere twee potjes op de foto vond ik een teleurstelling. Toen ik nietsvermoedend één van de potjes open draaide, schrok ik me dood. Er zat geen kwast aan de dop! Zodra ik wat beter keek, kwam ik erachter waarom: het was geen lakje, maar een potje losse glitters. Daar hou ik totaal niet van, want daarmee knoei ik altijd alles onder. Nee, geef mij maar gewoon een lak met glitters.


Ik vond ook nog een verzorgende lak ('Nail Saviour'), een lak waarvan je nagels sneller groeien ('Status Grow') en een topcoat ('Gelology Top Coat') in de adventskalender. Van groei bevorderende lakken ben ik geen fan, maar naar de andere twee ben ik erg benieuwd.


De laatste items waren een nagelvijl en de klapper van de kalender: een full size glitterlak genaamd 'Meet Me At Midnight'. De lak bevat roze en paarse glitters in verschillende formaten en ziet er heel feestelijk uit.


Zo zag de adventskalender er vanbinnen uit. Iedere dag had een klein doosje met aan de voorkant de datum en aan de achterkant een grappige of inspirerende uitspraak, zoals je hieronder kunt zien. Dat maakte het extra leuk om elke dag zo'n klein cadeautje open te maken.


Zo ben ik dan ineens weer 23 lakjes en een nagelvijl rijker. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de nagellak, want ik heb nog maar weinig ervaring met Ciaté. In ieder geval kom ik daar snel genoeg achter, want volgende week laat ik je een kleurrijke nail art met deze lakjes zien!

Ik kocht de Ciaté adventskalender bij TK Maxx, een outletwinkel.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke en feestelijke kalender en zo te zien zit er voor ieder wat wils in met zo veel verschillende kleuren. Leuk dat je in de kalender ook een paar roze en rode lakjes vond :) Ik ben benieuwd naar je nail art.

    BeantwoordenVerwijderen