Pagina's

dinsdag 30 januari 2018

Glittercombinatie met Kiko Candy Split

Geel is een kleur die vooral doet denken aan de lente en zomer. Toch kon ik het niet laten om deze vrolijke kleur nu, eind januari, alvast even uit de kast te pakken. Kijk mee naar de glinsterende combinatie die ik maakte!


Ik ging voor een zachte lichtgele tint als basis. Dit is 'Unicorn' van Sinful Colors.


Het eeuwige probleem van geel is dat het niet goed wil dekken. Helaas was deze lak daar geen uitzondering op: het eerste laagje was erg doorschijnend.


Na vier laagjes was de dekking pas mooi. Verder was 'Unicorn' van goede kwaliteit: een fijne substantie die ook nog eens snel en egaal opdroogde. De smalle kwast vond ik prettig om mee te werken.


Ik had weer eens zin om glitternagels te maken. Toen ik op zoek ging naar geschikte lakjes, kwam ik de 'Candy Split'-collectie van Kiko tegen. Ze bevatten pastelkleurige stipjes en fijne glitters die voor een prachtige gloed zorgen. Van links naar rechts zie je '01 Golden Icing Sugar', '02 Cotton Candy Rose', '03 Periwinkle Cream' en '04 Tiffany Macaron'.

Om de stipjes gelijkmatig te verdelen, was deppend aanbrengen noodzakelijk. Daardoor ontstond een vrij dikke laag op mijn nagels. Verder wilden alle vier de lakjes niet goed drogen; het bleef lang plakkerig. Geen geweldige kwaliteit dus. Tot slot bracht ik nog een laagje topcoat aan.




Wat een vrolijk geheel is het geworden! De glitters hebben vanuit iedere hoek net een andere gloed, waardoor ik ernaar kan blijven kijken. Het enige jammere is dat de groene en blauwe stipjes (respectievelijk op mijn middel- en ringvinger) er nagenoeg hetzelfde uitzien, terwijl er in de potjes een duidelijk kleurverschil te zien is. Zo zie je maar weer: ook met alleen een kleurlak en een paar glitterlakjes kun je van je nagels blikvangers maken!

'Unicorn' van Sinful Colors kocht ik een paar jaar geleden bij Kruidvat. '01 Golden Icing Sugar', '02 Cotton Candy Rose', '03 Periwinkle Cream' en '04 Tiffany Macaron' uit de 'Candy Split'-collectie van Kiko kocht ik bij een Kiko-winkel.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke, lenteachtige combinatie! Dat vrolijkt mijn donkere winterse ochtend meteen een beetje op :) Ik vind de combinatie van glitters met gekleurde lak heel leuk staan. Jammer dat de kwaliteit van sommige lakjes wat tegenviel, maar het resultaat ziet er wel erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen