Pagina's

dinsdag 27 februari 2018

Test: Essence Cracked Metal topcoat

Herinner je je deze nog: crackle nagellak? Jaren geleden was het een grote hype. Onlangs heeft Essence weer een crackle topcoat uitgebracht. Vandaag test ik 'm en geef ik er uitgebreid mijn mening over!


Voordat ik los kon gaan met crackle, moest ik natuurlijk nog een basislak aanbrengen. Dat werd '03 Violet For VICTOR-y' uit de 'Dawid Tomaszewski'-collectie van Catrice. Het is een diepe donkerpaarse kleur.


Wat een dekking! Na één laagje waren er alleen wat kleine oneffenheden te zien.


Na twee laagjes zag het er perfect uit. Tot mijn verrassing droogde de lak mat op, wat een snelle droogtijd met zich meebracht. Ik was alleen niet zo'n fan van het kwastje. De vorm ervan was net niet rond genoeg om er strak mee langs mijn nagelriemen te kunnen lakken.


Tijd voor het spectaculaire effect! Dit is de 'Cracked Metal' topcoat van Essence, die heel toepasselijk de naam '35 Crack Is Back!' draagt. De werkwijze is heel makkelijk: je brengt een flinke laag aan en als vanzelf ontstaat het effect zoals op de dop.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik bracht de lak aan en vrijwel direct begon het crackle-effect te ontstaan. Dat was erg leuk om naar te kijken, want je ziet de lak gewoon bewegen en uit elkaar trekken. Ook deze topcoat droogde mat op, waardoor de boel pijlsnel droog was. Als laatste bracht ik een laag glanzende topcoat aan.




Oh wat blijft dat effect toch gaaf! De lak is van heel goede kwaliteit, want het resultaat is precies zoals het moet zijn. Bij een dunner laagje, zoals op mijn wijsvinger, zijn de cracks wat fijner. Bij een dikkere laag, zoals op mijn middelvinger, worden de cracks grover.

Het is zeker een paar jaar geleden dat ik crackle nagels had en ik was bijna vergeten hoe spectaculair het eruit ziet. Ik hou ervan!

'35 Crack Is Back!', de 'Cracked Metal' topcoat van Essence, kocht ik bij Kruidvat. '03 Violet For VICTOR-y' uit de 'Dawid Tomaszewski'-collectie van Catrice komt daar ook vandaan.

1 opmerking:

  1. Dat effect ziet er echt heel gaaf uit! Mooie kleurencombinatie heb je ook gekozen. Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden ooit crackle nagellak probeerde, die helaas niet zo'n succes was. Maar als ik dit zo zie, wil ik het toch weer eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen