Pagina's

woensdag 25 april 2018

Koningsdag nail art

Over een paar dagen is het Koningsdag en ik vind het altijd leuk om daar passende nagels bij te maken. Deze keer ging ik onder andere voor een gesponste Nederlandse vlag!


Ik begon met - hoe kan het ook anders? - een oranje lak. Deze komt uit de 'Quick Dry'-collectie van Kiko en draagt de naam '822 Tangerine'. Op mijn middel- en ringvinger bracht ik 'Blanc' aan, een witte lak van Essie.


Na het eerste laagje waren beide lakken nog erg doorschijnend. 


Uiteindelijk had ik voor de oranje lak van Kiko wel vier laagjes nodig en voor de witte lak van Essie drie. Die laatste lakte erg prettig: de substantie was goed en het droogde snel. '822 Tangerine' droogde ook snel, maar lakte een stuk minder fijn. De lak was een beetje stroperig en wilde daardoor niet mooi egaal worden.


Daarna ging ik als eerste aan de slag met mijn oranje nagels. Ik vond deze nagelstickers daar erg toepasselijk voor. Ze komen uit een ver verleden; Essence heeft ze namelijk uitgebracht ter ere van het WK voetbal in 2010! De limited edition van toen heette 'Let's Go Girls!' en de stickers kregen zelfs een naam: '02 Football's Coming Home'. 

De stickers lieten makkelijk los van het vel en met behulp van een pincet waren ze zo aangebracht. Ze waren heel dun, waardoor de randjes mooi wegvielen in de lak.


Vervolgens was het tijd om de witte nagels om te toveren tot Nederlandse vlaggen. Ik wilde geen gewone, strakke vlag. Het leek me mooi om met behulp van een make-upsponsje een subtiele overgang te creëren van rood naar wit en van wit naar blauw. Daarvoor gebruikte ik twee goed gepigmenteerde lakken uit de 'Colour Boost'-collectie van Essence: de rode '04 Instant Love' en de blauwe '11 Instant Match'.

Ik lakte een rode en een blauwe streep op het sponsje en begon te deppen. Dat ging eerst flink mis: ik kreeg een rood met blauwe nagel. Toen depte ik met 'Blanc' van Essie nog wat in het midden, waardoor er toch een Nederlandse vlag ontstond. Zodra het goed droog was, bracht ik op al mijn nagels nog een laagje topcoat aan.




Wat een knallend eindresultaat! Ik vind de rood-wit-blauwe sterretjes, het kroontje en vooral het vuurwerk op mijn duim erg leuk. Bij de vlag twijfel ik of het niet toch mooier was geweest als ik 'm wel strak gelakt had, hoewel het contrast met de strakke oranje nagels ook wel wat heeft. Hoe dan ook: ik ben klaar voor Koningsdag!

'822 Tangerine' uit de 'Quick Dry'-collectie van Kiko kocht ik in een Kiko-winkel. 'Blanc' van Essie scoorde ik bij Big Bazar. '04 Instant Love' en '11 Instant Match' uit de 'Colour Boost'-collectie en de nagelstickers '02 Football's Coming Home' uit de 'Let's Go Girls!'-collectie, allemaal van Essence, kocht ik ooit bij Kruidvat.

4 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke nagels! Zeker klaar voor Koningsdag zou ik zeggen! x rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat gesponste effect juist heel leuk staan bij de Nederlandse vlaggen. Wat een mooie nail art en heel toepasselijk voor Koningsdag! Jij kunt vrijdag geheel in stijl naar de vrijmarkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Romy! Ik ben inderdaad geheel in stijl naar de vrijmarkt geweest :)

      Verwijderen